diumenge, 2 de gener del 2011

US AGRADEN LES PIZZES???

La Pizza en si no té gaire secret, és un pa tou fornejat que s'elabora amb farina de blat, aigua i llevat, i generalment es cobreix de salsa de tomàquet i formatges, normalment mozzarella.

La Pizza és original d'Itàlia, de la cuina napolitana, i la seva popularitat ha fet que s'estengui arreu del món. És per això que ara en podem trobar gran varietat, sobretot perquè és un plat fàcil de cuinar i que només cal això, una mica d'improvisació i afegir els ingredients que un cregui convenients per al seu gust.

Així doncs, aquesta vegada us presento una Pizza que a mi personalment m'encanta, val a dir que m'agraden molt les verdures i que potser no a tothom li agraden tant i prefereix altres gustos...


Ingredients i elaboració de la Pizza pas a pas:

  • Massa feta a casa, amb el que he dit anteriorment: farina de blat, aigua, llevat i una mica de sal. Això sí, un cop feta la pasta cal deixar- la reposar una bona estona, en el meu cas va ser una tarda sencera, unes 3- 4 hores. Val a dir però que aquesta és la massa més fina que m'ha quedat mai, gairebé ni es notava que hi havia massa i així, especialment, és com m'agraden a mi les pizzes, però això va a gustos...
  • El tomàquet en aquest cas va estar tallat a dauets i posat per sobre, no a mode de salsa. Evidentment tomàquet d'aquest gros, d'horta, i a poder ser no gaire madur ja que una vegada el posem al forn quedaria aigualit i no és la intenció, aquests és que quedi a trossets, com la resta d'ingredients.
  • Pebrot vermell, que es pot posar de dues maneres, o escalivat o cru. Jo en aquest cas el vaig posar cru, tallat a tires, així trobo que té un gust diferent, a part que sóc de les que menjaria pebrot cru sempre, les verdures crues ens aporten moltes riqueses a l'organisme i penso que al fer- se la pizza al forn ja es cou el just i necessari. Però aquesta és també una opinió com una altra, vosaltres feu- ho al vostre gust personal.
  • Bolets, que m'hagués agradat cuinar- los jo i que fossin dels que vas a collir al bosc i els neteges i fregeixes a la paella amb un ragolinet d'oli i tenen aquell gustet tant bo!!! M'encanten el bolets també!!! Però no en tenia, quina llàstima, així que van ser bolets de llauna, dels de conserva, i tampoc van quedar malament eh!!! I aquests no cal passar- los prèviament per la paella.
  • Gambes, llàstima que eren congelades i no fresques, però les tenia i vaig pensar que hi donarien un toc de gràcia i bon gust i efectivament així va ser.
  • I, com no, el formatge. En el meu cas va ser formatge elemental, però s'hi pot posar el que es desitgi i, fins i tot, aquells que no els agrada el formatge no posar- ne. Jo el vaig ratllar per sobre la resta d'ingredients. Ara bé, cal tenir en compte que mai el poso al inici de posar la pizza al forn sinó quan ja queda poca estona per finalitzar la seva cocció al forn, els últims 2- 3 minuts.
  • I bé, ara sí que per últim, només em va quedar posar- la al forn i esperar un 15 minutets que es fes... mmmmm!!! Quina espera més llarga!!! Jeje!!!
Us he de dir que la Pizza estava boníssima i que, a mi personalment, a l'hora de fer pizzes m'encanta mirar que tinc per casa i improvisar, així que no us estranyi que us sorprengui altra vegada amb una altra de les meves pizzes casolanes... Proveu a fer- ho vosaltres!!! Bon profit!!! :-)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada