diumenge, 9 de gener del 2011

ARRÓS AMB GAMBES AL GUST DE PINTADA

Aquesta vegada us recomano que improviseu amb un arrós... ja sé que aquest es pot fer de moltes maneres, però per fer- lo d'aquesta cal que abans hagueu fet pintada!!! Jeje!!!

Doncs sí, tenia el suc de la pintada que havia fet en dies anteriors i vaig aprofitar...

En aquest cas he utilitzat arrós integral.

Passos a seguir per bullir l'arrós:
  1. Primer rentar bé l'arrós, a la mateixa olla on el farem bullir, esbandint- lo varies vegades fins que l'aigua no surti tèrbola.
  2. Una vegada ben net, afegir aigua, dos dits per sobre de la mida de l' arrós (en aquest cas la mida d'una tassa), sal i oli.
  3. Quan arrenqui el bull, baixar el foc i tapar. Cuinar uns 20 minuts fins que xopi tota l'aigua.
  4. Aleshores posar una nou moscada i deixar- la desfer a l'arrós.
La cocció de l'arrós depèn molt de la qualitat de l'aigua i com es cuini. Per això he dit que hi ha moltes maneres de cuinar l'arrós i que se li ha de "pillar el truquillo". És molt important vigilar l'aigua que queda sempre per tal que no es quedi sense res i es cremi, sempre és millor afegir- ne que no pas que en sobri i ens quedi caldós, i menys si el gra està dur.

Mentre bull l'arrós, en una altra olla fem bullir uns pèsols que també acompanyaran el plat i li donaran més color.

Quan ja tenim l'arrós, que està acabant- se de fer, just quan hi posem la nou moscada, als 15 minuts de cuina, hi afegim també els pèsols bullits, a la mateixa olla, i les gambes a sobre perquè es vagin fent. Quan arribem als 20 minuts, que l'aigua ja estarà molt xopada, serà quan hi afegirem el suc de la pintada i alguns talls d'aquesta, per donar- li el gust final i serà quan l'arrós ens quedarà més caldós.

Tot plegat ho deixem a l'olla uns 5 minuts més i ja ho podrem servir al plat!!!

Espero que us hagi agradat la idea perquè està molt bona!!!
Bon profit!!! :-)

4 comentaris:

  1. Pot quedar be.... !!. Quan he legit el títol, he imaginat que havia sortit al mercat algun concentrat de pintada... :). Però no... veig que tenies pintada cuinada a la nevera.

    ResponElimina
  2. Tenia pintada al congelador, la meva mare en fa alguna vegada, i per Nadal en va fer i em va donar una mica que en va quedar. Jo el vaig guardar al congelador i avui se m'ha acudit cuinar l'arrós amb aquesta pintada. He pensat que li donaria molt bon gust i així ha estat.
    Que jo sàpiga no ha sortit al mercat el concentrat de pìntada aquest que dius...jejeje!!! Ara que si surt el compraré per provar- lo eh!!!

    ResponElimina
  3. m'has de convidar a dinar XDDDDDDD


    acabo de descobrir, per fi, el teu blog!! q per a mi será una ajuda inmensa ara que m'he independitzat!!!

    qué tal algunes idees de receptes de dieta?!! (el cul em pesa!q hi farem! )

    merci maca !ensveiem dijoussss

    ResponElimina
  4. Això de convidar- vos a dinar està fet!!! Quedem un dia i veniu!!! :-)

    Pel que fa l'ajuda, weno faré el que podré, he creat el blog amb il·lusió i ganes i no sé, m'agrada experimentar quan cuino, no m'agrada seguir la típica recepta tradicional... jeje!!! I pel que fa a receptes de dieta, home cap d'aquestes receptes és massa greixosa ni res d'això eh!!! I sinó tens les amanides... jejeje!!! Què estan molt bones!!! Xo que ja saps que ens hem de conformar cadascú com és i que tu ets genial eh!!! Et pesi o no el cul, que a mi també em pesa...jajajaj!!! :-)D

    Ens veiem dijous wapissima!!! Muaaaaaaaaks

    ResponElimina