diumenge, 2 de gener del 2011

LLENTIES AMB VERDURETES

La llentia, junt amb el cigrons, és la lleguminosa de més consum actualment i és de molt fàcil digestió.

És de fàcil cocció i no li cal remull previ com als cigrons, tot i que hi ha gent que sí que ho fa, com ara jo que les deixo una estoneta si les compro crues. Aquestes que veieu no eren crues sinó de pot.

Hi ha diferents maneres de preparar les llenties, jo us presento la meva particular, amb verduretes.

Tenia al congelador una miqueta de verdura cuinada de feia uns dies, però no la suficient com per a una ració així que he pensat que podia guarnir unes llenties...

Sovint hi poso pastanaga, mongeta, api, ceba i patata. En aquestes només hi he posat pastanaga , mongeta i un cap d'all. El caldo que hi veieu és el propi que fan les llenties al posar- les a l'olla, tot i que val a dir que, al ser de pot, en feien més ja que venen amb una mica d'aigua de la mateixa conserva.

Tradicionalment es pot afegir cansalada, bacon o xoriç, però jo he decidit no posar- ne i fer- les de manera més vegetariana. Simplement les he passades per l'olla amb les verduretes i una mica d'oli i sal.

Les he condimentat amb Oli Neus Especial per millorar el gust al moment de servir- les.






Doncs això és el que he dinat avui, ja veieu que és senzill i ràpid de preparar i, per variar, us he de dir també què estava boníssim!!! Bon profit!!! :-)

2 comentaris:

  1. Jo soc molt de llenties... Pel dia a dia les compro cuinades i m'agraden escalfades amb un senzill raig d'oli... però de tant en tant m'agrada fer un plat contundent de "lentejas con chorizo"... i allò si que és una festa..

    ResponElimina
  2. Veus, hi ha tants gustos com colors!!! A mi personalment amb xoriç no són les que més m'agraden, però si hi poses un xic de cansalada o una botifarra i les fas amb caldet i patata... i sobretot no et deixis ni l'all ni la ceba, mmmm!!!
    Hi ha tantes maneres de fer llenties...

    ResponElimina