dilluns, 3 de gener del 2011

AMANIDA ICEBERG








Hi ha moltes varietats d'enciam, l'iceberg és potser la més popular, encara que la més baixa en nutrients. Ens proporciona fibra, carbohidrats i certa quantitat de proteïna.

Acompanyat d'un bon
formatge emmental, d'un gust i aroma suaus, tonyina, tomàquet "cherry", panses i olives "gazpaches", podem crear una amanida de molts colors i molt gustosa en quan a diferents sabors, tots ells molt diferents.


L'emmental és un formatge originàri dels Alps suïssos i anomenat així a la vall del riu Emme, la que fa el seu nom. Ésconsiderat el primer formatge europeu, però ara es fabricat a molts altres llocs arreu del món. Durant molt de temps se l'ha anomenat també Gruyère.


La tonyina és un peix blau que es pot consumir tant fresc com en conserva. En aquest cas parlem de tonyina en llauna, conservada en oli d'oliva i ideal per preparar amanides.

El tomàquet "cherry" és una varietat molt típica que trobem actualment als nostres mercats , de mida semblant a una cirera, de color vermell intens i molt gustós. A vegades, quan te'ls poses a la boca i els mossegues, tens la sensació que esclaten.

Les panses són un producte de la verema. És un aliment obtingut per l'assecament del raïm o les prunes. A l'amanida hi hem posat panses de raïm, anomenades també de moscatell.

I les olives "gazpacha", normalment presentades en pots de vidre per conservar el seu sabor, amanides amb verdures, pebre i all, que donen un gust molt especial a la oliva.

Finalment, al nostre gust, afegim un rajolinet
d'oli i vinagre
i una miqueta de sal.
En aquest cas "Aceite al Romero Casa Ducal" i "Aceite Balsámico de Modena Villa Vitoria".

Com ja veieu, m'agraden molt les amanides i, sobretot, improvisar amb el que tinc per la cuina i fer- ne de tot tipus, posant- hi el què més m'agradi en aquell moment...espero aquesta també us agradi!!! Bon profit!!! :-)



2 comentaris:

  1. Hola!!! He descobert el teu blog per casualitat però trobo que està molt bé! És molt proper i les receptes molt casolanes, m'agrada!! Ja m'hi he subscrit així estaré al dia del que publiquis.
    Jo també tinc un blog, fa poquet, no és tan de receptes sinó més de restaurants, formatges... si hi vols fer una ullada, tú mateixa:
    http://www.vadeteca.blogspot.com
    1 salutació!

    ResponElimina
  2. Ei! Hola Lídia! Moltes gràcies per subscriuret!!!
    La veritat és que últimament no publico gaires coses però sí, és el que pretenia, cuina casolana i propera però amb el toc de gràcia i imaginació personal que sempre hi posa cadascú... aquest és el meu!!! Jejeje!!! :-)D
    He fet una ullada al teu bloc i també m'ha encantat, ja tens un seguidora més i l'he posat entre els meus blocs que segueixo per si algú més el vol mirar...
    Què vagi molt be!!! Petonets!!! :-)D

    ResponElimina